Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2017 13:50 - Скрити послания на Deep Purple в "Child in Time" ("Дете на времето")
Автор: vedra79sineva Категория: Музика   
Прочетен: 831 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 28.10.2017 11:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
"Много хора идват и гледат, гледат. Други идват и... виждат."
Дава Тенцинг, шерп 

image
рок група Дийп Пърпъл

1. Скрити послания в текста на песента "Дете на времето":

Мило дете, след време,
ти ще видиш линията...
Линията, която е начертана
между доброто и злото.

Ще видиш слепеца,
стрелящ по света...
Летящи куршуми,
вземащи жертви...

Ако си бил лош,
О, Боже,
обзалагам се, че си бил,
а не си бил улучен
от летящо олово...

По-добре затвори очи,
наведи глава,
очаквайки рикошета.
Плача за теб денем и нощем.
(Строфата е изпълнявана на концерти.)
Искам да те чуя как пееш.
Трябва да те чуя как пееш!
О, Боже, недей!
Не ще го направя!


Преди да прочетете настоящата статия, желателно e да гледате видеото на песента на адрес: https://www.youtube.com/watch?v=K7JL1nDHoEY Проследете превода на текста и си припомнете в детайли мелодията и аранжимента.
Вероятно, според обикновения човек с масово съзнание (на пръв поглед) тази песен съдържа жесток текст с убийци и жертви, който някак на фона на ужас, престрелки и рикошети, нелепо завършва с фразата "Трябва да те чуя как пееш!". Текстът е също така "подплатен" с подходяща музика. За средно статистическия слушател, той сигурно звучи като мелодия на ужасите, особено с пресъздаването на звуците от остриета и неистови писъци - ефект, наподобяващ психиделичен рок.
Нека да разгледаме по-задълбочено тази песен, за да се опитаме да вникнем в нейните философски послания; да разберем дали творбата е само шедьовър на ужасите или е носител на съществена информация, забележима единствено за слушатели, които се стремят към познанието, активно търсят и следват Вечната Истина.
Да пристъпим към анализ на текста. Този, който го е написал, го е създал доста кратък, но побиращ огромно количество информация. Тя обаче не е директно изразена, а косвено - на базата на сравнения и метафори. Затова знанието тряба да се открие между редовете от четящия.
"Мило дете, след време,
ти ще видиш линията...
Линията, която е начертана
между доброто и злото."

В първия куплет се използва обръщението "мило дете", защото всички сме деца на Бога. Също се пее, че след време, линията между добро и зло ще бъде видяна. Има се предвид, че за да напредне човешката душа достатъчно, за да разграничава тези две прояви, е нужно известно време, в което да се осъществи съответен духовен напредък - натрупване на известен житейски опит чрез претърпяване на трудности и страдания, възходи и падения.
Вече намекнахме, че "линията" между" добро и зло стои в умението да се разграничават проявите на едното от тези на другото, а те понякога са доста преплетени. Но с натрупването на житейска опитност, неминуемо човек започва да разбира къде свършва доброжелателната подбуда и започва користната. Какво конкретно стои на тази отличителна "линия"? - Истината. Защото доброто и злото са две крайности, които трябва да се преодоляват чрез стремеж към истинност и истинен живот. Разковничето явно не е само в преодоляване на злото и вършене на добро, а в запазване на духовен баланс. Само човек, който силно се стреми към Истината, може да се избави от всяка корист. Истинният човек винаги твори безкористни добрини и не прави добро само за собствени облаги, защото всяка корист е в противоречие с истинността. Затова "ще видиш линията... между доброто и злото" означава "ще видиш истината".
Продължаваме със следващия куплет:
"Ще видиш слепеца,
стрелящ по света...
Летящи куршуми,
вземащи жертви..."

"Ще видиш слепеца" означава, че когато човек напредне духовно, вече може да различава добро от зло, но също така той може да разпознава и хората, които не различават доброто от злото, т. е. са "слепци". Такъв човек проглежда, в смисъл осъзнава на по-високо ниво, защото започва да развива и добива свръхсъзнание. То му създава по-силна връзка с Бога. Духовният човек, прогледнал за Истината, живее по-пълноценно, защото мисли правилно, понеже притежава права мисъл и вижда с разума си. Когато човек живее в своето свръхсъзнание, като спазва Божествените закони и произтичащите от тях нравствени норми, той вижда всички слепци и техните спящи души, в които духовното или никога не е било пробуждано, или е закърняло понастоящем.
Именно хора, носещи мъртви души или непробудени съзнания са склонни да сеят конфликти и раздори, да измъчват околните. Злодеите са неспособни да виждат и живеят в Истината, да повярват в духовното начало и могъществото на Бога, да се обърнат към добро. Затова злите са "слепци", които "стрелят по света" и "вземат жертви". А всеки духовно прогледнал е праведен.
В словосъчетанието "летящи куршуми" откриваме намек за безразборни изстрели, хаотично блуждаещи в пространството, напълно произволно избиращи жертвите си. Причината е, че духовно незрящият произволно създава и хаотично направлява своите лоши постъпки и поведение. Този процес обикновено е лишен от логика, затова всеки човек може да се окаже жертва, да бъде измъчван и тормозен, без конкретни поводи, предпоставки и обстоятелства. Казано накратко - злото се извършва заради самото зло.
Следва стихът:
"Ако си бил лош,
О, Боже,
обзалагам се, че си бил
и не си бил улучен
от летящо олово..."

Смисълът на този куплет означава, че ако човек е имал лоши прояви, но разплащателната карма не го е застигнала - "и не си бил улучен от летящо олово", все пак някога в бъдеще, дори при осъществена духовна еволюция, грешките и греховете от стария неосъзнат живот, трябва да се изкупят със съответни страдания. И тук се вмъква всеизвестното твърдение, че "В хаоса има ред." Защото се оказва, че хаотично летящите куршуми, макар на пръв поглед да са произволни, улучват точно според Божествения план, изчислен до минимум: жертвата става такава, защото в миналото сама е стреляла по жертви.
Въпреки информацията по-горе, съществува една особеност: когато човек е обърнат към доброто, следва истината и се стреми да живее според Божествения порядък, Бог проявява милостта Си към него. Тогава дори страдащият да изплаща тежка карма, той няма да бъде оставен да се превърне в произволна жертва на нечий слепец. Господ бди над праведните и добродетелните, дори когато са подложени на страданията на злото, за да заплащат грешно минало. Той им праща сили, подходящи условия и добри помагачи, за да издържат изпитанията с тяхна помощ, като съхранят душите си.
Последният куплет съдържа определен Вселенски закон, чрез който на практика се осъществява ситуацията, описана в горния абзац:
"По-добре затвори очи,
наведи глава,
очаквайки рикошета.
Искам да те чуя как пееш.
Трябва да те чуя как пееш!..."

"Затвори" очите си за злото, за да виждаш доброто. Ясно е, че праведният трябва както да не върши злини, така и да не забелязва лошите прояви на другите. "Затвори очи" означава и "спри да се страхуваш от злото", то е толкова незначително, че ако спреш да му обръщаш внимание, даже ще те подмине.
"Наведи глава", тоест "смирѝ се". Смирението и търпението са основоположни за духовния прогрес и духовното извисяване. Ако човек не прояви воля да се пречисти от своето его и светските си амбиции, той не може да постигне смиреност и да признае, че без помощта на Божествената мощ не може да се превърне в еволюирала същност.
Словосъчетанието "очаквай рикошета" е носител на уникално послание. Следва да обясним защо: Вече споделихме в настоящата разработка, че Бог е милостив спрямо човешката добронамереност и не оставя праведните да бъдат пожертвани.
(Изключение правят случаите, когато благородна душа иска или трябва да се извиси, като понесе страдания и се пожертва за свое или нечие духовно повдигане.) Рикошетът, за който се пее всъщност връща изстреляния от слепеца куршум обратно към същия слепец и той, без да иска, сам се застрелва. По този начин духовно незрящият ще се самопожертва, за да се съхрани другата душа, в която доброто е покълнало. За да се избегне рикошета обезателно се изисква пробудено съзнание, защото само зрящият може да види, че срещу него летят куршуми. Следователно "рикошетите" са "спасителни сламки" за будни умове.
Метафората "рикошет" е много сполучлива и умело употребена. Тя илюстрира реален Вселенски закон. Той гласи, че "това, което мислим и правим се връща към нас" или казано на народен език - "каквото повикало, такова се обадило".
Духовното познание разглежда този закон, наричайки го "ефектът на огледалото". Според него, нашите помисли и постъпки се отразяват в информационното поле на Земята и отново се връщат към нас. Затова човек е всичко онова, което мисли, чувства и действа. Ето защо, в разгледания от нас случай, определенията "ефект на огледалото" и "рикошет" са синоними.
Силно послание носи строфата "Плача за теб денем и нощем". Според мен плачещият е Господ. Той плаче, понеже страда за хората, докато те се подвизават в греховната заблуда на злото и са под властта на падението. Докато човек се осъзнае, докато тръгне в пътя на доброто, Бог непрекъснато плаче за него, заради Милостта Си.
Странни са думите "Искам да те чуя как пееш." / "Трябва да те чуя как пееш!" Те също съдържат метафора, защото имат предвид, че пеещият човек е щастливият човек. Ако той успее да изчака рикошета в смирението си, ще бъде съхранен и спасен. В стремежа си да отстрани доброто, злото се погубва от собствения си рикоширал изстрел. Тогава човешката душа се освобождава от спънките на мрака и се чувства окрилена, за да продължи по-нататъшната си еволюция. Този факт трябва да я зарадва. Затова "пеенето" в текста е израз на безгранична радост, неспирна благодат, вътрешна хармония, които преживяват всички истинни хора, когато са победили злото, благодарение на несломимия си дух. Духовните Учители твърдят, че Господ може всичко да прости, но не може да ни прости, когато не се радваме на дара на живота.
Накрая, нека да обърнем внимание на името на песента, защото то не е случайно избрано и също носи определен философски замисъл. Заглавието "Дете на времето" е интересно хрумване, тъй като творбата описва основен закон, който съхранява по детски чистите души. А има ли нещо по-невинно и чисто от детското сърце? Дийп Пърпъл имат предвид мъдрите хора днес, които са запазили своята вяра в доброто неопетнена и необругана. Днешните деца на времето, чрез своето светоусещане, нагласа, мислене, морал, активно поведение и благородни постъпки, ще променят съзнанието на останалите хора и ще отъпчат за тях пътеката, която води в Новата епоха и бъдещите времена.
Разгледахме сравнително кратък на думи, но изчерпателен на идеи текст. Синтезирайки обширна познавателна информация в лаконична реч, този текст добива висока точност на метафоричния си изказ.
Настоящата песен е написана през 70-те години на XX век. Тогава предстоящите промени са били все още бегло долавяни от пробудените умове. В днешно време новият начин на мислене и отношение към действтелността е вече факт, но той пак е осезателен и осъществим само за напредналите души. Те очакват "рикошета". Изостаналите в еволюцията са "слепците", които не забелязват новата духовна вълна, живеят със старите идеи, мислят както преди и продължават да оцеляват в стария "освирепял" от ненавист свят. Въпреки всичко, промените на ниво съзнание са неотложен факт, който е част не само от еволюцията на Земята, но от духовния прогрес на цялата Вселена. Причината е, че старата Епоха на Риби е изчерпана и приключила, а всички "вехти" мирогледи са загърбени в нея. В 20-те години на XXI век успешно сме навлезли в Епохата на Водолея, защото пробудените души успешно и безпрепятствено си служат с духовното познание. Понеже в съвременния свят има много работа за вършене, за да се поправи той от упадъчната цивилизация и технократичното опустошение на предходните хилядолетия, то будните души имат също широко поле на изява и практическо приложение на знанието (нещо, за което в последно време се дават шансове, а по-рано бяха невъзможни, защото фалшът и лицемерието в стария светоглед прекалено подтискаха хората). В миналото духовният прогрес се осъществяваше посредством спотаена добрина, въпреки триумфа на злото. Днес тази парадигма стремглаво се преобръща, защото все повече се усеща как доброто добива голяма активна сила и измества злото, без то да има възможност да се прояви и триумфира, както досега. Все повече действия и ситуации в света се извършват в благоприятни условия и завършват с полезни за доброто прояви. Очаква се тази нова закономерност да се усилва във времето, колкото повече се отдалечаваме от тъмното влияние на старото. Защото входът в бъдещите времена е под светлото въздействие на Новото човечество, а духовният възход на неговата цивилизация със сигурност ще бъде постигнат, защото е планиран от Бог.

2. Скрити послания в музиката на песента "Дете на времето":

НОТЕН ЗАПИС, ИЛЮСТРИРАН СЪС ЗВУКОВО ВЪЗПРОИЗВЕЖДАНЕ НА МЕЛОДИЯТА: 
https://www.mysongbook.com/tab/deep-purple/child-in-time

Нека да чуем и музиката на песента "Дете на времето", от група "Дийп Пърпъл". Целта е да обогатим придобитата представа от нейното текстово послание със съответен музикален израз, представен в мелодията, аранжимента и композиционната структура на песента.
Структурата на "Дете на времето" не е като обикновена популярна песен. Тази е и причината за продължителността на творбата - по-дълга от 10 минути. Песента е композирана като типично класическо произведение, защото съдържа: експозиция (увод), позиция (въведение в същинската част), същинска основна част (изложение), много кратка вариативна част, повторение на експозицията, повторение на позицията, кратко заключение.
Да разгледаме поотделно специфичните музикални идеи, които всяка част носи.
2.1. Увод.
Експозицията започва с безгрижен доста мелодичен мотив, който асоциираме с детската наивност, защото изобразява игриви подскоци на развеселено дете. Вероятно тази част на песента цели да обрисува невинността, чистотата и липсата на поквара, които са част от началото на всеки човешки живот.
Постепенно се включва и усилва ритъмът на ударен инструмент. Към края на увода, този ритъм е по-експресивен, за да се внесе лек драматизъм. Целта е да се илюстрира, че с подрастването безгрижието започва да отшумява (защото обществените норми налагат определени стереотипи на поведение, свързани с конкретни житейски отговорности). Животът става по-драматичен с настъпването на младостта и приключването на детството.
Засилването на ударните инструменти става още по-експресивно и внася напрежение у слушателя, чрез което плавно се преминава към следващата структурна част на песента - позицията. Тя започва с изпълнението на текста. Силно мелодичният мотив се запазва и се изпълнява успоредно с думите на песента. Но той вече не звучи безгрижно, а отчеливо, по-ритмично и силно драматично. По този начин се осъществява още по-голямо емоционално напрежение спрямо слушащия творбата. С изпяването на основния текст и изложението на главната текстова идея за рикошета, приключва прехода от експозиция към позиция.
2.2. Позиция.
Тя се състои от равни повтарящи се мелодични интервали - силно ритмични и драматични. Гласът се включва изцяло като музикален инструмент, изпълнявайки определена мелодия, без участието на текст. По този начин се усилва емоционалното въздействие на музиката върху слушателя. Съответната емоционална нагласа, която добива слушащия е за тъга и трагичност на ситуацията, защото на фона на голямо страдание се осъществява трудно постижима за лирическия герой цел. А в ролята на лирически герой е самият слушател, защото текстът на песента е адресиран към него. Съответно мелодията на творбата има за цел да изрази начина, по който трябва да се чувства слушащия, докато осъществява на практика в собствения си живот посланията към самия него, включени в този текст.
Ето защо музиката в позицията целѝ да изобрази живота на порасналия зрял човек, който непрекъснато среща трудности, полага неимоверни усилия и силно страда, докато постига житейските си цели за нравствен живот.
Позицията на творбата привършва с финалната текстова строфа: "Искам да те чуя как пееш.", която придобива императивна форма с трансформацията си в "Трябва да те чуя как пееш!". Мястото за изпълнението ѝ в музиката на творбата е конкретно избрано. То съблюдава духовните учения, чието послание е, че Бог всичко би ни простил, но не и ако не се радваме на живота. А само човек, който силно се радва, изпитва желание да запее. Позицията завършва със своеобразен намек, че въпреки житейските трудности и страдания, които ни се дават свише, за да еволюираме в доброто и станем истинни човеци, ние трябва да се радваме на живота и шанса да го живеем, като на велики дарове, които да възпяваме и славим с радост.
При прехода от позиция към същинска част, в аранжимента присъстват натрапчиви силни ударни инструменти. Според мен те илюстрират фатално-трагичната борба, която започва да се надига в душата на лирическия герой. Вероятно в неговото съзнание се извършва битка между низшето и висшето, когато благородната душа се стреми да прояви добротата си, но собствените ѝ зли мисли непрекъснато дебнат като "летящи куршуми", за да я спънат в развитието ѝ.
2.3. Същинска част - изпълнение на соло китара.
Соло китарата навлиза в аранжимента с тъжна и меланхолична мелодия. Постепенно изпълнението на този инструмент прераства в динамично хард рок и рокендрол звучене (подходящи дори за танцуване). Музиката става едновременно много мелодична и силно динамична, с кратки интервали между тоновете, което засилва игривото звучене. По този начин се илюстрира лирическия герой, който е много развълнуван, разгорещен в силния си устрем към набелязаната житейска цел. Той преживява силни емоции, но е обнадежден и изпълнен с вяра. Те му дават сили да приложи силна воля и успешно да се пребори с проблемите, като постигне добронамерените си амбиции. Вдъхновяващото изпълнение на соло китарата оставя у слушателя усещане за стълкновение между доброто и злото, както вътрешно - в душевността на героя, така и външно - в заобикалящия героя свят, тоест вътрешната борба в душата на човека намира външен израз в света.
2.4. Вариативна част.
Представлява кратка импровизация, в която се постига градация чрез най-висока амплитуда на напрежение и емоционално въодушевление у слушателя. Вариативната част се характеризира с радостно и весело звучене, защото илюстрира емоционалното въодушевление и душевния триумф при успеха на доброто в лирическия герой и проявите на неговите добродетели над омаломощеното зло.
2.5. Повторение на увода.
Тъй като лирическият герой е постигнал триумф над злото, той е обновен, пречистен - отново невинен, безгрижен и весел, както в младенческа възраст. Това проявление на героя, в музикално отношение се илюстрира чрез дословно повторение на експозицията, без никакви изменения.
2.6. Повторение на позицията.
Отново започва градация в музиката на песента. Емоциите се приповдигат под влияние на драматичния ритъм и трагичното изпълнение на певческия глас. Повторението на тази част от произведението, целѝ да илюстрира кръговрата в човешкия живот - редуването на радостта и тъгата. Затова в "Дете на времето", след преживяната кулминационна радост, отново следва трагичен музикален фрагмент.
2.7. Заключение.
Започналата в позицията градация, достига най-високата си кулминационна точка.
Заключението е аранжирано от клавишни инструменти. Те предават готическо звучене на частта, защото освен драматизъм и фаталност, в мелодията се долавя нещо зловещо. Песента наподобява музика от филм на ужасите. Пеещият глас започва да изпълнява възклицания на болка и силно страдание. Тези гласови стенания са в градация, която се осъществява чрез преминаване на стенанията във вербални възгласи на измъченост: "О не, Боже, не бих могъл да го направя!" Тези последни строфи се изливат в ужасяваща тирада. Краят се поставя от силен бийт, чийто аранжимент включва силни звуци от сблъскващи се, търкащи се едно в друго метални остриета. Финалният тон е в дисонанс, за да потвърди с непоколебимост трагичния край на сюжета.
Според мен, не само в същинската част чрез соло китарата, а и в заключението чрез клавишните инструменти, борбата между доброто и злото е представена дуалистично: душевната борба вътре в човека намира външен израз в конфликтите между хората навън в света. Този дуалистичен музикален и текстови изказ в песента "Дете на времето" дава по-пълна и цялостна представа за проблематиката, която не само конкретно - в дадена ситуация, а по принцип - при всички обстоятелства, се създава когато се сблъскат добро и зло. Поради тази причина сюжетната линия на текста, аранжимента и мелодията, дават универсален общовалиден отговор на универсален широко разпространен проблем, който срещат и се мъчат да преодолеят всички стойностни хора, стремящи се към високо качество в личния живот.
Също представлява интерес как гениалните музиканти от група "Дийп Пърпъл", създавайки светска творба, базирана на кратък художествен текст, който предава основния смисъл със силата на метафори и сравнения, както и на популярна музика от жанра на ужасите и трилърите, успяват да внушат на слушателя дълбоки духовни послания и да го подтикнат към мащабни философски размишления. Песента "Дете на времето" не е обикновено светско рок парче, ефектно със своите скандализиращи елементи. Това е един задълбочен философски труд, който зад паравана на светското и общодостъпно звучене, прикрива съществена информация от сферата на духовното познание. Именно тази завоалирана информация, макар и схващана от малцина слушатели с по-развито абстрактно и задълбочено мислене, е най-ценната ядка от шедьовъра "Дете на времето". Мисля, че се изисква огромно майсторство, за да успееш служейки си със светското, да предадеш духовното послание. Но този подход определено е най-точната формула, чрез която да направиш част от духовното познание, достъпно и възприемчиво за масите и хората с обикновено съзнание. Защото дори духовните послания на песента да не достигат до съзнанието на масовия слушател и той да не може да ги осмисли с разума си, все пак тези послания оставят свой специфичен отпечатък в подсъзнанието на обикновения човек и се възприемат интуитивно от него.
Отново се връщам към текста, за да поясня, че както музиката, така и той може да се разглежда в дуален план: ако слепци са всички наши лоши мисли, то всяка зла помисъл, проявена чрез негативна постъпка взима жертва, като ощетява нашето съзнание или физически организъм. Примерно гневът е "летящ куршум", който превръща в "жертви" невроните на мозъка ни. Съответно всяка добра мисъл създава рикошет, който убива лошите мисли и създава нещо позитивно. Примерно доброто отношение към ближните поражда у нас обич към тях. Благодарение на сполучливата метафора "рикошет", доброто неутрализира злото; следователно злата мисъл се унищожава, а добрата се изявява в дуалистичен план - като благородна постъпка външно в света, създавайки блага за околните и като лична проява вътрешно в човека, която дава благодат на душата, правейки я милосърдна.
Накрая споделям впечатлението си за грандиозност на творбата. Песента "Дете на времето" на група "Дийп Пърпъл" е грандиозна, защото засяга не само настоящето, а цялото време на минало, настояще и бъдеще от дълбока древност до наши дни. Произведението разглежда проблем, актуален за всички времена: изначалният подтик на Духа да сее добро, неутрализирайки злото. Тази песен ще остане актуална дотогава, докато всичко лошо не бъде изкоренено из основи и безвъзвратно елиминирано. Всеки проблем от всякаква величина и в личния живот, и в общия житейски пулс на цялото човечество се разрешава на фона на изразеното в настоящата творба шаблонно за всички артистични жанрове стълкновение между мрак и светлина. Тази особеност на песента "Дете на времето" я превръща в образец за шедьовър, в еталон за начин на творене и създаване на изкуство.
Естетическият аспект на музикалното произведение представя една привично мрачна и тъжна в тягостта си творба, която в основата на своето послание, обаче е съвсем светла и чиста, защото е носител на силна алтруистична идея. Тази идея се стреми да ни убеди, че макар животът да протича на фона на привидно сив и зъл свят, в своята сивота и злост светът носи скрити благоприятни условия за еволюция на доброто и добиване на истинност, както за отделния човек, така и за цялото общество. Защото ако не съществуваше вечен конфликт между светлината и мрака, ако не беше опонирането на злото, как тогава доброто щеше да побеждава, да се утвърждава, да прогресира. Тогава как щяхме да развиваме добродетелите си, да защитаваме благородни каузи, да се превръщаме в истинни и човечни хора?

Послеслов
"Твърдият" и "тежък" рок масово се нарочва като упадъчна музика, чието "агресивно" звучене умъртвява невроните в човешкия мозък. Дали това твърдение е лъжа или поредната заблуда, втълпена на масите, само можем да гадаем. Обаче е факт, че някои основни закони на Вселената, изучавани от Тайното знание и духовните учения на Вечната Истина, са достигнали до ума на обикновения народ, именно чрез творчеството на рок групите.
Песента "Дете на времето" на група "Дийп Пърпъл", която анализирахме в настоящата творба, не е екстравагантно изключение, а поредният красноречив пример.
Нека не забравяме, че творчеството и на други именити рок музиканти илюстрира проблемите на човечеството и дава отговорите, които ги разрешават. Ярък пример е личността на Джон Ленън, който "облече" цялостния си творчески процес във философски послания, пророкува бъдещето чрез евъргрийна "Представи си" ("Imagine"), стана неудобен с творческите си прозрения и бе успешно ликвидиран.
Следващ пример е вечната песен "Стълба към Небето" ("Stairway to Heaven") на рок група Лед Цепелин. Тази творба разкрива основен Вселенски закон, спазването на който извисява човешкия дух, откъдето идва и името на песента. Този закон гласи: "Един е всички, всички сме Едно". Той е многословно интерпретиран от Лед Цепелин в песента: "...ако всички заедно подемем този тон, тогава Свирачът ще ни разкрие смисъла... ...Когато всички сме едно и един е всички, ще бъдем твърди и непоклатими!"
Друг пример е песента "Възнесението на Юда" на метъл бандата Джудас Прийст. Дори заглавието на песента е своеобразен намек относно древна тайна, че Юда не е обикновен предател спрямо Христос. Искариотски е древен адепт, най-добрият ученик и най-близкият приятел на Иисус, защото доброволно е поел мисията да се прояви като предател. По този начин става възможна предприетата от Христос мисия за възкресение посредством разпване.
Въпреки че е възможно рок музиката да умъртвява невроните ни, цената си заслужава, заради специфичните послания на творбите, които ни обогатяват душевно и ни дават насоки за по-правилен начин на живот.
Някои хора твърдят, че не слушат тази музика, защото била изчерпана откъм идеи. Според мен, тя е изчерпана, защото преди това е дала всичко от себе си, а това "всичко" си струва да бъде харесвано.
Моят светоглед ме предизвиква да виждам творците в рок музиката като част от индиговите хора, които успешно реализират бунта срещу тъмнината в света. (Името на песента "Дете на времето" също е намек относно индиго децата.) Рок музикантите се държат скандално и почитат анархията, защото само със своето неконтрулируемо поведение, те успяват да проправят път за кротките кристални деца на мира. В бъдеще кристалните творци ще създават красиво и хармонично изкуство, защото низшите страсти в човека ще бъдат отдавна превъзмогнати. Благодарения на бунта в изкуството днес, ще се твори кротко и омиротворено утре. Тогава, с помощта на кристалните деца, ще се загърбят лицемерието, притворството, подмолността. Чрез положително мислене, благородни стремежи и намерения, популярното изкуство ще добие други стойности и измерения. То няма да се стерми да илюстрира недъзите в обществото, а ще интерпретира красивите обществени прояви като създава естетични шедьоври. Те ще допринесат за създаването на пълен разцвет в изкуството.
Затова песента "Дете на времето", макар да е бунтарска творба, загатва бъдещото проявление на човешките души. Чрез ефекта на "рикошета" тя описва пътя за спасение и съхранение на онези, които са готови да допринесат за утвърждаване на доброто в света. Затова изцяло от нас зависи коя позиция да изберем: дали да сведем смирено глави в очакване на "рикошет" или да стреляме по другите с "летящи куршуми", докато някой от собствените ни изстрели рикошира в нас. Но независимо какъв е нашият избор, той ще бъде единствено в услуга на Светлината, защото при всички условия Доброто ще победи.







Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vedra79sineva
Категория: Други
Прочетен: 237793
Постинги: 256
Коментари: 51
Гласове: 498
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031